Kupte si vitamíny, které by vám mohly chybět!

.


Tedy někteří vegani a vitariáni dostatečný příjem živin nemají, jiní mají zase mnohem lepší příjem, nežli lidé, kteří jedí i živočišné výrobky. V každém případě, pokud si nejste jistí, že máte příjem potravin akorát, určitě byste měli vyrazit na nákupy a pořídit si některé potravinové doplňky. Nejprve si pojďme říct základní typy stravovacích způsobů v tomto směru.
snídaně na talířku.jpg
Kdo je vegetarián?
Vegetarián je takový člověk, který se stravuje jídelníčkem, ve kterém není žádné maso.
Kdo je vegan?
Vegan je takový člověk, který se snaží v co největší možné míře vyloučit ze své stravy všechny živočišné složky běžné stravy. Kromě toho nenosí samozřejmě kůži, protože se obecně snaží bránit krutostem v živočišném světě.
Kdo je vitarián?
Vitariáni jsou takoví strávníci, kteří přijímají výhradě rostlinnou a tepelně NEUPRAVENOU stravu. Tedy jedí zeleninu, ovoce, ořechy, klíčky, luštěniny a další.
 Ptáte se které živiny tedy nejvíce chybí vegetariánům a vitraiánům?

.

Vitamín B12

Tento vitamín se vyskytuje v přírodních podmínkách v houbách rostoucích v půdě, kde je bohatý obsah právě tohoto vitamínu. Dále v jedlých řasách: nori, spirulina, chlorella a také v přírodním kvásku.
Nedostatek vitamínu B12 může způsobit nejen veganům, ale všem lidem bez ohledu na způsob stravování, například anémii, poškození nervové soustavy, neplodnost, onemocnění srdce, onemocnění kostí.
Mezi potraviny, které byste tedy měli zařadit do svého jídelníčku a měli byste je pravidelně kupovat, patří tedy:
·         mléka rostlinného původu
·         sójové výrobky
·         cereálie
·         lahůdkové droždí
mrkvová šťáva.jpg
Je dobré myslet na to, že tento vitamín se vstřebává v malých dávkách, takže je dobré potraviny jíst po malých dávkách a častěji. Dost často se tedy stává, že vitariáni a vegani nedostávají do svého těla právě doporučenou denní dávku, a tak se doporučuje těmto osobám s tímto druhem stravování obohatit stravu právě o doplňky stravy. Uvědomte si také, že vstřebávání tohoto vitamínu se zhoršuje s věkem. Proto se všem lidem obecně, ve věku nad padesát jedna let, doporučuje, zvýšená konzumace potravin s B12 a případně užívání doplňků stravy.
Tyto doplňky stravy seženete na velké řádce e-shopů věnujících se zdravé stravě, zdraví či na stránkách lékáren nebo v kamenných lékárnách. Cena se pohybuje cca od devadesáti korun až po více než dvě stě korun za měsíční kůru.

Kupte si vitamíny, které by vám mohly chybět!
1 (20%)1
.

Kategorie: Zboží