Kdy je nárok na kompenzaci?

Pokud se člověk nedostane ve stanovený čas na místo, na které měl namířeno, je to zpravidla nepříjemné. A to bez ohledu na to, jak se tam má dostat, leteckou dopravu nevyjímaje. A proto lze kvitovat s povděkem aspoň to, že existují aspoň některé případy, kdy je za to člověk významněji odškodněn.
Takovými případy jsou zpoždění spadající pod evropskou regulaci EC 261/2004.
Jak v této stojí, mají pasažéři leteckých společností nárok na finanční kompenzaci v případech, kdy:

kompenzační plán.jpg

  1. délka takového zpoždění přesáhla pevně daný limit
  2. a na vině je letecká společnost, která:
  3. sídlí na území některého členského státu Evropské unie, ve Švýcarsku, v Norsku či na Islandu
  4. provozuje onen zpožděný let v rámci zmíněných zemí
  5. nebo provozuje zpožděný let mířící z některé z těchto zemí mimo zmíněný prostor

Je-li toto splněno, má cestující z dostatečně zpožděného letu nárok na finanční kompenzaci, závisející na délce zpoždění onoho letu a vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací, jež může dosáhnout až šesti set eur, tedy řádově patnácti tisíc korun. Což je – jak sami uznáte – docela zajímavá částka, která může leckoho z cestujících potěšit.
Ovšem stejně jako snad vše na tomto světě má i tato radostná zpráva svou odvrácenou stranu. A to tu, že se leteckým společnostem nejednou nechce platit. A proto se buď odmítají se žadateli o odškodnění bavit, nebo se vymlouvají na okolnosti, jež aerolinie nemohou ovlivnit a tudíž za ně odškodňovat nemusí.
A co si počít v takovém případě?

finanční odměna.jpg

Nejjednodušší cestou je obrátit se na právníky, jejichž specializací je právě náhrada za zpožděný lethttps://claimcloud.cz/cs/rights/delayed/. Protože ti vědí, co a jak, a mají tak daleko větší úspěšnost, než jaké by kdy mohl dosáhnout cestující-laik. A nemají problém ani s vymáháním soudní cestou a za své služby si berou provizi pouze v případě, že odškodné skutečně získají. Takže s nimi může poškozený jedině vydělat. A tak to má být.

Kategorie: Finance