Nechte si dobře zaplatit

Občas se to zkrátka stane. Člověk přijde na letiště, ale nemá do čeho nastoupit, protože tam jeho letadlo mělo být, jenže není. Nebo sice nastoupí, ale pak nekonečně dlouho čeká na vzlet, kvůli čemuž dorazí do cíle s notným zpožděním. Nebo odletí včas, jenže se to letadlo někde cestou rozhodne trucovat a dá si pauzu.
Ať tak či onak, může si být takový člověk jist alespoň tím, že jedná-li se o let provozovaný v rámci Evropské unie, Norska, Švýcarska a Islandu, let aerolinií některé ze zmíněných zemí nebo alespoň let společnosti jiné, ovšem z těchto zemí odlétající, náleží mu u patřičně dlouhých letů při dosažení konkrétně dlouhého zpoždění či zrušení letu adekvátní odškodnění. Tedy bezplatná náhradní doprava do cíle, respektive vrácení peněz a doprava zpět do výchozí destinace, občerstvení, přenocování v hotelu s dopravou do něj i zpět na letiště, a hlavně finanční kompenzace podle regulace 261/2004, jež se podle konkrétních parametrů pohybuje od 250 do 600 eur.

let
Ostatní aerolinie se pak při odškodňování řídí předpisy vlastními, respektive zákony jejich zemí.
Takže takové zpoždění letůmůže být pro leckoho i finančně zajímavé. Protože to přece jenom dělá v tom maximálním případě nějakých patnáct tisíc korun do vlastní kapsy. Doslova za nic.
Ovšem je nasnadě, že by nebylo fér, kdyby to letecké společnosti odnášely za kdekoho. A proto musí platit a také platí ono odškodnění pouze v případech, kdy jsou oněm problémům samy na vině. Kdy se měly a mohly postarat, ale nepostaraly se. Pokud může za ono zpoždění příroda, počasí, stávka třetí strany, omezení leteckého provozu nebo bezpečnostní situace, pasažérovi odškodné nenáleží.
A protože se leteckým společnostem nechce tyto nemalé peníze platit, často se právě na zmíněné ‚objektivní příčiny‘ vymlouvají nebo jednoduše nekomunikují. A je na pasažérovi, aby je usvědčil ze lži nebo přinutil k placení. Což je nejednou složité, ne-li skoro nemožné, a málo efektivní.

letadlo

A proto už existují i právníci, kteří se právě na takové odškodnění specializují. Vědí, kde zjistit pravdu a přesné údaje, vědí, jak s leteckými společnostmi jednat, případně jak se s nimi soudit. A dokonce si nechávají zaplatit teprve ve chvíli, kdy klientovi odškodné skutečně vymůžou.
Což přijde leckomu vhod. Dost možná i vám. Až budete trčet dlouho na cizím letišti a kde nic, tu nic.

Nechte si dobře zaplatit
4 (80%)1

Kategorie: Business